måndag 26 september 2011

vi flyger utan vingar

Hejdär .

Jag sitter just nu med nyduschat hår och funderar över om jag gillar den nya facebook-funktionen eller inte. Det här med spotify, nivet.


Det är skitbra på ett sätt -man upptäcker kanske att man har likadan musiksmak som någon oväntad, vilket alltid är kul.
Men ändå känns det lite privat kan jag tycka, vad man lyssnar på exakt hela tiden.
Plus att om man gör just det, lyssnar exakt hela tiden så blir det en jädrans massa inlägg hela tiden, känns lite (läs väldigt ) jobbigt faktiskt.

Men aja, jag har redan hittat lite ny musik på det här sättet, så det får väl vara kvar sålänge.



Den här dagen var ganska så chill, fast vi hade köttigt mycket lektioner. Men vi är ju europaekonomer trots allt, så alltför jobbigt var det inte.

Men på nåt sätt måste det ha tagit på krafterna
eftersom när jag gick från bussen så kunde jag inte lyfta fötterna och knäna vek sig efter typ varje steg - trött var jag.



När jag kom innanför dörren så hade anna min tröja på sig och jag var allmänt tjurig redan, och tove satt och var råtjurig så det slutade med att vi tre stod och vrålade på varandra.
Inte argt dock, egentligen. Vi sa bara vardagliga saker väldigt högt och väldigt ilsket.

STÄNG KYLSKÅPSDÖRREN DÅ FÖR I HELVETE
VAFAAAN GJORDE DU SÅDÄR FÖR
GÅ OCH HÄMTA DEN DÅÅÅÅ

GE MIG DEN !!!!!

VAFAN STÄNGER DU INTE KYLSKÅPSDÖRREN FÖR ?!?!?!?!? ÄR DU DUM I HUVUDET SÄTT PÅ LOCKET PÅ SYLTEN!

typ så.


Helt plötsligt började vi dock sjunga nån gammal disneylåt och jag loopade ettt "HUH, HAH!" efter varje mening och körde om och om igen tills toves ilska sprack över till skratt. Sen började vi vråla igen.

Efter tre koppar kaffe blev stämmningen bättre dock, och vi började plugga och digga musik, som vi brukar.

Galt MacDermot;Tom Pierson – Easy To Be Hard
Galt MacDermot;Tom Pierson – Manchester
Galt MacDermot;Tom Pierson – The Flesh Failures (Let The Sunshine In) - otroligt bra

Efter de tre kopparna lyckades jag faktiskt lära mig lite kartgrejs- england, irland och frankrikes floder/städer/skit. Och idag lyckades vi övertala mattias att flytta fram provet, så det känns faktiskt bra.


printscreen från våran coola klassgrupp : 




Heheheh.

Nu ska jag vandra mig vidare. Vandra i ett par mjukisbyxor. Vandra och göra en kopp te.
Ni vet. vandra höst.

Pusss

från imorse. borde verkligen hitta på nåt vettigare på morgnarna.
 gå i tid till bussen tillexempel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar