torsdag 8 september 2011

Thought my teeth would break the mountain

I AM A MOUNTAAAAAAAAAIN, I AM THE SEAAAAAAAAa


nanan. Har snöat in helt på mr clyro nu måste jag få erkänna till att börja med. lite kung.






Idag har det varit en mycket seg dag.
Vi har bara haft fyra lektioner men ändå började vi tio i åtta och gick till tjugo över tre. Ja, det var tre långaaaa lektioner.


Tråkiga också for that matter, italienska, företagsekonomi, engelska och europateman.

Så jag har mest segat igenom dagen... Sov inte så mkt inatt heller så jag har varit wannabe zombie lite har det känts som.
Ett litet uppåttjack hade jag dock när jag kom på ( mitt i en deprission ) att det var FIKADAG och vi skulle ha fikat om 20 minuter! oj vilken konstig mening)
 Oj , den lyckan som uppstår iallefall. 


Med äppelmuffins och utomlandssnack lyckades vi fördröja en del av europatema-lektionen iallefall :)
Kom fram till att vi ska göra en dubbeltripp i vår och först åka till paris och lalla runt där i två-tre dagar ( DISNEYLAND BITCHES ) och sen ta tåg till london och bo där i två-tre dagar typ!

Det är inte set in stone än men jag tycker det skulle vara riktigt nice :) London tröttnar man aldrig på liksom (perfekt att shoppa upp sig lite innan sommar-perioden också) och Paris verkar riktigt nice!

Det var en trevlig stund, men förövrigt så har jag varit död idag.
 .

Men imorgon blir det ändring! Eu-dagen is coming up och då gäller det att gå in för det med 1oooooo % !


Eller inte, hehe.
Men eftersom det är en tävling så lovar jag att jag kommer brinna igång och kötta för att vinna, hur otaggad jag än är just nu ...

För er mindre vetande kan jag ju bara förklara eu-dagen i stora drag.

Den är nog från början till för vi europaekonomer ska få lära känna/skämma ut dom nya eu-ettorna.
Det går till så att små grupper bildas, blandning av 1,2,3:or och får ett tema att klä ut sig till, exempelvis superhjältar, grekiska gudar, avatarer eller jediriddare.

Dagen börjar med ganska ofarliga godisätartävlingar i mini-aulan och ett musikquiz, för att värma upp och samla lite poäng.
Men efter lunch brakar helvetet loss och samtliga lag blir tilldelade en kamera till bild&filmbevis och lapp med olika uppdrag värda olika mycket poäng (beroende på hur omfattande/ sjukt pinsamma dom är )
Sen har man cirka två timmar på sig att kötta igenom så många uppgifter som möjligt.

Det kan vara allt från harmlösa saker som att krama en teknikare eller hitta en byggare med björnborgkalsonger till mindre roliga saker som att göra en
poledance på en lyktstolpe på skolgården, springa genom matsalen och skrika " EUUU , EUUU , EUUUU!" , krypa in i ett klassrum där de har lektion . krypa ett varv och krypa ut utan ett ord, jucka mot en lärare, dansa med i "single ladies"-videon, göra catwalk genom cafeterian osv osv osv.

Sist fick jag tex skrika "POOOORR!" i biblioteket och sen kuta därifrån.

Sammanfattningsvis : Sjukt rolig dag som en gång för alla sumpar alla ettors "åh-nu-är-jag-ny-på-skolan-och-kan-bli-vem-jag-vill-kanske-en-av-de-coolaste-barnen"-visioner.

Vi stämplar dom (och oss såklart) som konstiga retards, som ändå har jäkligt kul.
Vi stämplar dom som europaekonomer!

Dagen slutar med samling
där vinnarna tillkännages och får ett pris, och alla får lite fika eller nåt. (eu-styyyle) 


bilder från förra året











I år hamnade jag i en grupp som ska klä ut sig till uteliggare.
Inte överdrivet rockigt tema om jag får säga det själv, men jag har gjort det bästa av situtaionen!

Originalidén var att dra en plastpåse över huvudet och köra på det, men imorse när jag låg i klassrummet och filosoferade så kom jag på en bättre idé :
Göra en plastpåse-suit!
Så nu har jag lekt med silvertejp och plastpåsar hela eftermiddagen och resultatet blev........











Well, det blev faktiskt fördjävligt.

Menmen! Lite inlevelse iaf.
Ska inte avslöja mer nu. Jo okej. Inplastad hatt!

AWESOMEEE

Nu sitter jag och myser med te och rockar lite teddybears stockholm, remenissin' peace hehe.
Dom är ju inte tråkiga alls faktiskt :))

Äter överblivna jelly beans också, förjävla gott!

Nu ska jag ta o försöka somna lite..
eller någe.

Posss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar