fredag 23 september 2011

åka moppe hem mitt i natten

är nu officiellt otroligt off season.

Att dundra fram i otroliga 60 kilometer i timmen på en kolsvart väg mitt i ingenstans, 15 minusgrader i luften och med en halvtrasig och därtill shadad hjälm så man måste ha den uppfälld för att kunna se nåt, är inte ett nöje jag kan rekommendera en fredagskvälll.

Att jag dessutom
var/är kissnödig, inte vinterklädd, trött som fan och väldigt mörkrädd är faktorer som bidrar till att denna resa var allt annat än tvärnajs. Fy.



Dagen har därimot varit otroligt asnajs.

Efter lite seghets-incidenter sådär på morgonkvisten så tog amanda och jag oss tillslut till örebro för att dra en feeeeeeeeeet kina, som vi hade taggat i ett helt dygn. Nästan.

Vi hamnade på kinamuren och satt där och mös ett tag, trots att all mat typ var borta på buffén :(

Herman kom efter ett tag, och vi tog oss med buss och en låååååååååååååååååååååååååång promenad hem till honom nånstans utanför.

Vi var där ett tag, ingen aning om hur länge...... två,tre timmar kanske , och åkte longboard!
Första gången för mig och det gick rent ut sagt förjääävligt i början. Trillade aldrig helt men jag åkte sjukt ostadigt och vinglade hit och dit. Men efter massa åkande så kunde jag iallefall stå upp på brädan och då blev det riktigt kul :) 
Vi hade asbra väder också, värsta sommarfeeling! Såg hästar också. Det var coolt.

Amanda och jag bussade & tågade sedan hemåt till hallsberg, mellanlandade hos henne med en skål fil & startflingor och åkte sen till ica och sen till emil!
Där satt vi tre och schmaskade vindruvor & popcorn till idol, how do you know och limitless tills vi kroknade.


Sen efter en lång fet äcklig dum moppefärd så sitter jag här.
Jag ska nu ta på mig dom varmaste kläderna jag kan hitta och sen ska jag krypa så djupt ner under täcket så att ingen någonsin kan hitta mig igen.






Puss på er och puss på bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar