tisdag 7 juni 2011

hur troligt är det

Min eftermiddag har sett ut såhär ( nu tänker jag inte berätta vad jag åt ( okejdå, fil ) eller hur varmt det har vart, för det vill ni ändå inte veta )
utan ett mindre ( för mig ) mirakel.


Jag åkte min buss hem i vanlig ordning, fick sällskap av eggi för ovanlighetens skull, inte för att detta påverkar min historia men jag tyckte att det såg trevligare ut med lite detaljer.

Jag steppar av bussen och vandrar hemåt men min ficklösa tygpåse till väska (detta är faktiskt relevant),
kommer hem och hör att åskan börjar mullra på håll, så jag tänkte att jag skulle passa på att ladda mobilen medans man törs ha sladdar i sladdhålen utan att det ska komma blixtrar och skit.


( fan va paranteser det blev nudå, ajajaj )

Börjar rota igenom väskan, som somsagt egentligen bara är en påsjävel,
  jag slänger ner alla saker jag äger och har i den, utan rim och ranson,
 så jag visste säkert att den låg där nånstans.


men

jag hittar den inte.

Jag börjar gå runt i huset och leta efter den,lite lugnt sådär, eftersom det är mer regel än undantag att jag småtappar bort den.


Men den är ingenfuckingstans.
Jag ringer mitt nummer på hemtelefonen, as i know it


Och nån Per Andersson svarar, två gånger i rad händer detta

och jag ba shitshitshit , tänk om han har snott den :o


Sen ringde jag från annas mobil och då tutade det upptaget

Då ba "helvete nu äre jävla per andersson som har den!"

Men sen så skrev jag av numret exakt ifrån annas mobil, och ringde igen.


Och då svarar

ingen mindre än ellen oskarsson
den


Tydligen så har jag tappat mobilen på bussen

gått av

den har åkt vidare till laxå

där hon kliver på

och ser den liggande där

och plockar upp den!!


Fatta vilken chock jag fick när hon svarar! hahaha galet 






Jag inser nu att detta inte är enmajor händelse så det borde få ett helt blogginlägg
men dels så ville jag ge er lite antiklimax, 
dels så har jag tråkigt
 och dels så var det fan jävligt tur att just hon gick på just den bussen och fick se den!!!! 


Så jag är skitglad!
Ellen har alltså räddat min mobil två gånger nu, haha min mobilängel! 



Det var det, pusssen och hejjen dåen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar