söndag 7 augusti 2011

repeat



De bytte mening, bytte ord, de bytte känslor.
 De bytte nummer, bytte
kyssar, de fick inte nog av varann.
Bytte nycklar, bytte kläder, bytte tankar.
Bytte kärlek, bytte ringar,
ville vandra tillsammans






Den textsnutten av denna sabla låt har jag haft på hjärnan större delen av denna dag.
Galet! Lite bra ju. Gillar mest "avvarann" haha :) 


För själva låten har jag blandade känslor.
Nånting  får mig att lyssna på den om och om igen, så nånting i den får mig att fastna.
Men ibland kan jag tycka att den är jobbig och störig, inte riktigt min musiksmak...

Men ändå!! 
Och nu när jag kollade texten så fastnade jag ännu mer.. 


Hon var den som alltid sprang fram och tillbaka, tycktes aldrig kunna finna
någon ro.
Hon var den som kände efter så det spraka, kunde glittra, men sen var det
som hon dog. Inombords så vändes världen uppochner, då hon en dag
träffa en annan han var mer,
så att han la band på sig själv och kände sen
ofta att han inte var en tillräcklig människa.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Han var den som löpte deppig, men var tyst om saken,
stängde in sig i sitt
lilla hörn.
Han var den som sov på saken kanske lite allt för länge, levde kvar där
utan bön. Och inombords så vändes världen uppochner 




Ja du ser.
Den är bra.

Han är bra.

Han får en like på facebook for now.
Sen får vi se om jag faller eller fäller thih.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar