onsdag 3 augusti 2011

Bra natt



jag gick och lade mig nån gång strax innan tolv, 23:40-isch och tänkte 
" oj va duktig jag är, nu får jag rejält med sömn så blir jag frisk och fin sen

Men icke.
Icke icke icke.

Jag körde mina uppbunkringsrutiner med vatten, papper, idomin, alvedon osv, tog allt jag skulle, släckte lampan och kröp sen ner under mitt täcke.

Med vidöppna ögon.

JAG VAR HELT FUCKING KLARVAKEN


och denna oväntade klarvakenhet försvann inte heller som den borde när småtimmarna kom krypande, den hängde sig ihärdigt kvar.


Jag läste ut veckorevyn som jag tänkt spara till att rädda dagens mest uttråkade timme med,
 jag vände håll på täcket.

vände hålll på mig själv
igen
igen
igen
drack lite vatten och kollade sen på klockan.


01:00

Medans jag låg och stirrade ut i mörkret tickade hon iväg och blev



02:22

Fortfarande klarvaken



Nästa gång jag kollade var hon strax efter tre, där somnade jag nog för sen när jag kollade igen så var hon


04:32

så jag låg och gnodde mig tills jag hörde mamma och pappa därnere, då tänkte jag att nu får det fan vara nog och gick upp, kissade, fyllde på vatten, bytte täcke, tog tempen, tog halstablett, la mig och knallsov....


...Inte då heller.

Nu är klockan sex och jag har gett upp det där med sovande. sånt är för whusses.
Mamma kom upp med en kopp kräm och en kopp te innan dom åkte så det tänker jag slurpra i mig framför one tree hill.
( damn, jag är beroende




Det var det jag hade.

Godmorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar