tisdag 9 augusti 2011

en natt i juli


En natt, 
en känsla av total frihet,
 en miljard stjärnor som ser ner på den enorma massan av människor som står tätt sammanpressade framför en scen.

Tonerna av "all you need is love" från avslutningsfilmen håller precis på att tona ut i natten.

Omkring mig står alla som på moln och småskuttar av förväntan.
Klockan är strax innan tolv, luften är fylld av sorl och små lätta regndroppar.



Om tio minuter kommer håkan in på scenen med micken i hand och pekar mot öst 

 " Jag tänker sjunga tills den där solen stiger upp"


Skrika rösten av sig.
Dansa sig svettig.
I en av dom lugna låtarna, bara sluta ögonen och rikta huvudet uppåt för att känna dom små svalkande regndropparna.

Gunga med
Se den där solen gå upp tillslut.


Valsa hem genom natten, barfota, sjungandes. Arm i arm med amanda.


Berusningen som uppstår av natten.


Thaimat på låda . Vi springer för att vi vill. Inte för att den ska kallna, såna saker spelar ingen roll.

Vi springer för att inte missa natten. Eller för att det är tråkigt att gå, jag vet inte.
En gemensam impuls kan vi kalla det.

Och precis såhär kommer jag minnas peace and love. Sista natten.

Springandes och skrattandes genom det sunkiga festivalområdet med en thaimatlåda under armen. barfota.
Hög på musiken, hög på känslan, hög på livet.




3 kommentarer:

  1. Amanda Andersson9 augusti 2011 kl. 03:40

    JAG TÄNKER GÅ IN PÅ DIN BLOGG 10 GÅNGER TILL IDAG OCH GILLA VARJE GÅNG!

    SvaraRadera
  2. Amanda Andersson9 augusti 2011 kl. 03:42

    vill bara säga att ordkontrollen på kommentaren innan var PRECIS


    THAT'S A FUCKING SIGN

    SvaraRadera