fredag 28 januari 2011

dag 4 - päronen

HÄR GÅR DET UNDAN! 

Turen har nu kommit till att beskriva mina föräldrar... 
Detta blir inte lätt men vi kör på




Mamma : Helena Maria Blückert.

Mamma är lite av en 2000tals- hippie.
Nä, men hon är en väldig naturmänniska som håller på och bakar surdegsbröd på varma stenar, komposterar och odlar upp hela vår trädgård med "träd" -pinnar- och små buskar. 



Samtidigt så är hon en jävel på mode.. 

hon säger alltid åt mig att ha saker på mig
 " För det är modernt nu
ett halvår innan alla andra, och jag säger alltid 
" Nej det vill jag inte ha mamma,nu har du fel


Å se på fan om hon inte prickar rätt 10/10.




Hon är grymt bra på att prata om grejjor, eftersom hon har jobbat på BUP ( barn- och ungdomspsyk ) nu i några år.
Det gör att det är omöjligt att dölja saker för henne, naturligtvis är detta på gott och ont ;) 
Men det är gött oftast...
 Merdå.



Jo, hon är väldans impulsiv och bestämmer sig ofta stenhårt för saker åt höger och vänster,
 för att sedan göra en tväromvändning i luften och skutta åt andra hållet.
Om ni fattar? 


Och oftast är hon väldigt söt också :) 




Pappa då , Per Hans Blückert.
Han är lite schitzofrenaktig, han har flera olika sidor så att säga.


En sida, utåtsidan, så är han helt normal,
 typ när vi är ute bland okänt folk eller när folk är här hemma, lugn o snäll.
Den sidan lagar skitgod mat, tränar annas knattelag och städar och alltdetdär.


En annan sida, där är han felfuntad hahah.. 

Den kommer fram när han inte har fått bråka med sina arbetskamrater på länge, semestrar, helger and such.

Då blir han helt knasig och börjar slåss med smöriga knivar, sticker in rumpan i mitt rum,fiser och går sedan därifrån.. 
Går runt i kalsonger och spänner sig eller bara hoppar runt och låter almänt läskigt.
Han börjar snacka ungdomsspråk och säga "Yo!" och "Fuck you!" .
Om man får för sig att fota honom så putar han med läpparna och gör "L" med fingrarna och lägger under hakan.
Åsså går han runt o kittlas och möas, då kan man bli tokig på honom... 

Men ofta så är det ganska underhållande....

Tillsammans,  kan jag inte säga nåt annat än att dom är bäst.

Nästan sådär onaturligt bra så man borde börja ana ugglor i mossen.....
Jag har aldrig hört dom bråka eller nåt,  och dom är sådär galet överens om alltiiiiing.

Dra en

 " mammaaaa... får jag..? " 
 - nej.
 "...pappppaaa....?"
-ja

funkar inte i detta hem.

Men det gör inte så mycket, jag får väldigt mkt frihet och sånt så det funkar.

 Tillsammans har dom också flera sidor, faktiskt
En normal sida som fixar fredagsmys o söndagsmiddagar,städar och spar pengar på konton.


och en lite mer crajzy, när dom går loss och dansar råfult eller gaddar ihop sig och mobbar oss barn för våra fjortisaktiga sidor och slarviga språk.

Vi har en jäkligt skön sammanhållning, vi bråkar aldrig och vi kan faktiskt ha kul tillsammas, det är grymt bra


Punkt 4 - Check!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar