torsdag 17 februari 2011

best of feelings


en av de bättre känslorna måste väl vara 

paniken som kommer när man inser hur jävla mycket bra musik det finns,
 och man bara vill lyssna på allt på en gång!

alla följande låtar är sådana som jag har lyssnat massor på, back in the days
 ( förutom dom på never follow, det albumet är ju relativt nytt )
 så när man börjar lyssna på en, så måste man lyssna på alla!



just timbuktu är ju så övermäktigt jävla knäckande. hans texter, det är galet..

vill bara klistra in ALLA men det går ju egentligen inte. 

men jag ska fan klistra in massa ändå

och jag fattar att ni inte kommer orka läsa/lyssna på allt, men jag säger bara

your fucking loss. detta är genuint genialiskt

gah

okej då kör vi 


vilken del är det du inte fattar
du borde dra för du drar ner stämmningen
inte utlänningen men du med hämnningen
hur korkad kan du va när man e du blind
kan inte diskutera så bryt min kind
ta mitt liv och tro att du vann
kämpa på men du förlorade man
förondska är ondska och fel är fel
de fan du som bryter man jag är hel



Att förlåta sig själv, att det ska va så jävla svårt.
Det blir väl bra men jag e inte så säker på
så himla mycket men det kvittar väl i längden.
För det e helt OK e poängen!
Ibland vill man skrika "Fuck allt!" och "Fuck alla!".
Ibland sparar man på sitt salt o sin galla.
Ibland e man bara helt kär i hela världen.
Och det e helt OK, jo det är det!

O står du någonstans som en duva med bruten vinge
Som flyger i cirklar o pratar i snirklar,
Står någonstans o vinglar mellan skapade vinklar
En krogmiljö är ju en sjö på tunn is,
Man är en shot ifrån o göra nån dum skit
Men frihet o flykt är två skillda metoder,




Visst är det tungt ibland fast då påminns man om,
den otroliga fetheten fast plågan är lång
Livet är ljust fast ibland världen e mörk,
det fixar sig till slut fastän det verkar vara kört
Jag har fuckat upp det ena sabbat datten och ditten,
på nio missar men den tionde så satt den i mitten
De bara vinsterna som räknas resten är lärdom,
och när ingenting är säkrat tänker jag tvärtom
För det är vice versa varje tillfälle tas så helvetes glad,
varje dag jag finns är det bra 

så jävla bra


O försöker inte drabbas av tröstlöshet
O försöker inte slita min röst ut helt
O samma gamla spår e ju nött ut helt o hållet
Så jag håller ögat på bollen siktar högt
För jag vill promenera bland molnen.
Och de går fantamej vägen visst bara man vill
Men jag kan inte tygla mej längre kan inte vara still

Så jag får sluta upp o sluta jag får starta mer
Det får trilla som det faller om det rasar ner.
O jag får skratta bäst till sist om jag bara ler
Har förmycket glöd o passa för o spara det

passar något bra på mig


Gå i dom rätta kläderna, va på dom rätta ställena.
Prata inte med betjänterna, häng med dom rätta människorna.
Om du är rolig, omodig eller orolig, övermodig.
Eller bäst är ju ta dig med och bete dig som man borde.
Du kan lyfta och sträcka, suga och puta,
inplantera och banta eller ta dig en spruta.
Men bli inte bitter och skyll på babylon,
bara för att du har ett ansikte för radion.

Sanna juveler byts ut mot snygga smycken.
Så vi tittar inte inte in, nej vi ser bra ut, 
för snygg och dum är bättre än smart och ful.

Och när vi väl stirrat oss blinda så blir den enögde kung,
så njut medans du är ung.


 så är det med de flyktiga ting
livet drar iväg som en vinande vind
och vi människor kan egentligen inte tygla nånting
men vi väntar, är försiktiga och smyger omkring

jag menar, det är nästan givet om hur skrämda vi blivit
så fort vi låter rädslan styra, begränsar vi livet och ni vet
att vi borde om vi tordes för det vore inte en minut för tidigt och ni vet


jag har inte riktigt förstått det sätt du kan röra mig
men det finns ingen situation du inte är välkommen i
när allt är som jävligast och när allt är komedi
men jag känner detta djupt, så jag vet att jag finns
för jag förknippar nog dig med allt det feta jag minns
om min kärlek någonsin var äkta är det det mellan oss
du lugnar mig totalt och får mig att bränna loss
utan dig så hade inte mitt liv varit detsamma
för varje steg som jag gått har vi ju tagit tillsammans


hur kan man leva som somliga gör
och dom går mitt itu med det
eller tar itu med de
räta på ryggen o höj på ditt huvud


När murarna faller när ögonen öppnas
när skriket o stenarna når upp i högsta
salen hos kungen, ministrarna cheferna
värre de blir
de gör riskerna fetare
att nånting händer
nånting förändras
att nånting vänder
orden förväntas
kärleken saknas som makten till folket
sen när dom lyssnar vi går åt det hållet
fel e d ner me d, bra e d upp me d
vågar dom vägra o sätter vi slut på det


Kanske fortfarande kommer försvinna i din blick
Drömma om den framtid som vi aldrig fick
Och vi kanske skriker över musiken
Och trots alla strapatserna i livet kommer fram till att vi trivs med
Hur polletten föll och vi kanske lämnar spår hem parallellt genom snön
Som ändå blåser bort efter ett halvt andetag

Nu har vi flytt har spridits för vinden
Födda på nytt drog och slog igen grinden
Ibland på tunn is, okända vatten
Du vet hur jag älskar när vi rusar genom natten
I en okänd taxi, i en okänd stad
Som magnetism en okänd lag
Om att vi måste vidare aldrig klara
Alltid på jakt och det fattas bara
En liten pusselbit och vi springer dit
Släpper tyglarna men minns alltid vägen hit



Allt som jag hållit tillbaka i nätter och dagar är kärleken,
hatet och frustrationen, över situationen, nivån på diskussionen.
Vi pratar och tjatar om allt mellan himmel och jord, men det är näst intill
inget vi hinner få gjort.
Men det är bäst att vi stressar och springer så fort, vi kan.
Innan vårt samvete kommer ikapp, innan ångesten tar oss nu i natt.
Lyssna på vad en vis man har sagt; värre kommer det bli och
värre har det vart så sjung...


så låt mig bjuda till dans
jag sjunger hellre än bra o dåligt än inte alls
om det pirrar i magen skiter jag i om det är lite falskt
lite skit rensar magen och jag rensar min hals
o tar mig ton mot elitister o besserwissers som sen sitter tyst
när deras liv ska besjungas hörs inte ett knyst
för det kanske skulle bli fel eller fult - hemska tanke
han härskar t o m när det är slut - svenska jante
men jag sjunger inte för kung eller fosterland
det jag sjunger ba måste fram.


Platt mage, platt tv, platt allt
Pladder i mass, fallar pladdask, platt fall
Snabbare än vad det tar för dig att sägga flaskhals

Det måste finnas något under ytan
Måste komma underfund med hur fan
Vi ska klara av att leva våra liv
När allting bara känns platt



the keyword’s a free world not sure then google it
and be sure they will sue the shit
out of us for defamation like dole
and the truth will never be told
but nothing can surprise
me no longer
when they give the noble peace prize
to a war monger
i will never follow you



load it up and then go doing show after show never wanna grow old growing up on the road



ja det var tommy från polisen,
 kan vi prata litegrann?
 vad har du för dig ikväll, var har du varit nånstans?
vill du bjuda mig på dejt eller vill du arrestera mig.
.....
han vill ha mitt blod ellert piss i en bägare
tommy din fascist
om du vill  ha mitt piss får du suga ut det själv men det är på egen risk


............................................................

(dom jag inte har text till så hittade jag ingen eller så fanns inga meningar som klarade sig själva ( om ni fattar )  )

sådär.

blev för mycket, var helt enkelt tvungen att dela med mig.

kapten röd, eminem ,promoe och winnerbäck i all ära

men enligt mig är timbuktu snäppet vassare





gör så han kommer till peace.
gör det




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar