söndag 19 september 2010

Öris & Ågren – Borgarblocket - Prod. Hofmästarn, Feat. Roffe Ruff
Promoe – Ge oss Sverige tillbaka


okej ,det är sådäs pass insatt jag har varit hittils, typ  (låtarna) , så långt har jag sträckt mitt intresse.
Men nu i skrivande stund har sverigedemokraterna SJU procent av sveriges röster och då fattar tillomed lilla jag att NÅGOT ÄR FEL ?! 
när blev vi svenskar några som inte bara accepterar rasism utan faktiskt RÖSTAR FRAM DET
okej, jag är inte maximalt insatt, det kan jag erkänna men  sverigedemokraterna är vargar i fårpälsar.
det är ett parti grundat på en skitstark nationalitism och i princip rasism , som nu har shapat upp lite för att kunna ta sig in i riksdagen..
Är det så att sveriges riksdag har misslyckats så jävla hårt med att krysta fram ett eller annat vettigt parti att svenskarna föredrar att hitlers jr. tar över?

Asså jag är fucking chockad
.



Så jävla ologiskt och ogenomtänkt

Som om ni hade patent på vad som kallas svenskt

Svenskhet förändras ständigt och jämt

Och har gjort så, enda sen den dagen Sverige fick en

gräns.
Rassar och Nassar precis vid gränsen
Som Kjaersgaard, Jimmie Åkesson och Siv Jenssen
Visst är det hemskt, men samtidigt härligt
att ni tycker mångfalden är så förfärligt
så besvärligt, Sverige i många färger
Blundar hellre än att se er om i världen

Men dölj era budskap väl, era kräk
Beyond logotypen ni är vad ni är.

Och det värsta som kan hända är väl det som redan
händer
Att massa nya svenskar härstammar från andra länder

Men all denna rädslan, okunskapen
Det är ett trubbigt vapen, för vad finns kvar sen?
Sverigedemokraten är skev i basen
Claimar rätt till Sverige, och vill ha tillbaks den.
Vad blir kvar i ditt fosterland utan invandrare
Det är som ett fartyg utan ett ankare.

Vem städar dina golv? Vem ska göra din kebab?
Vem ska göra mål i VM? Vem ska köra ambulans?
Vem ska vidga dina vyer? Vem ska lära dina barn?
Vem ska föra Sverige framåt när du bara vill tillbaks?

1 kommentar: