onsdag 15 september 2010

En sådär s.j.u.k.t vanlig kväll

Precis, just nu är det en sån där nivet, onormalt normal kvälll.

Jag kände mig superduktig för sisådär en halvtimme sen. Jag var trött klockan nio, hade tränat och ätit relativt bra mat efter det . Nu sitter jag här, klarvaken , naturligtvis och med en nymald sockerkaksbit som myser i magen.
Tove promenerar runt , sjunger på låtarna som dom sjöng på på idol och plinkar gitarr.
Anna spelar dum och borstar tänderna i en halvtimme för att få vara uppe längre..
Faderskapet slår på sopranos såfort mamma lämnar tv-rummet och sitter med det och en kortlek i minst en timme ( han lägger samma patiens om och om igen, han är grymt envis...)
Mamma försöker få koll på allt, matcher,träningar, mat, bussar, anna, nycklar osv...
Såna här kvällar som bara passerar förbi
miljarder och åter miljarder tekoppar slurpras upp
tusentals ljus tänds och brinner ner.

Jag har tillomed haft 2 ½ timme utan att kolla mobilen, dock inte medvetet men jag orkar bara inte hämta den.
Förlåt mina panikslagna vänner, detta ska inte upprepas.

Så ja, overall en nice kväll och en helt okej dag för att vara onsdag

notera. jag har inte druckit en endaste kopp (jo, fast den var fejk) kaffe idag och klarade ändå av onsdagsschemat, idrott och dans. Go lajsa
Imorn händer inte ett skit vad jag vet, ska nog plugga men jag slutar tidigt så
en fika vore trevligt? hör av er
Ha det förjävla bra nu. ska sova
puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar