lördag 9 juli 2011

slut som artist

stämbanden är rökta
fötterna är döda
huvudet 
öronen


allt tjuter och piper.

Men det är så väääääääääääääääääääääääärt!

Har haft ett riktigt bra dygn i götet :) 

Jag, kalle och lisa var alltså på kapten röds releasefest, som ni lär ha fattat men jag vet inte, några läsare är lite tröga .. 



och det var så fett.

Precis när vi kom fram, runt 5 på eftermiddagen så öste regnet ner, vi var hungriga och kissnödiga och vi hittade inte ens till vårat fucking vandrarhem ,

så då var inte humören på topp, men snart blev allt till det bättre när vi åt,hittade, kissade , tillslut kom fram till röda sten ( faktiskt helt utan komplikationer ) och solen sprack upp.


från gillis blogg





Vi var alltså i ett skitstort cirkustält,
där det fanns en scen , en kaffeförsäljare och ett bord med t-shirtar och grejjerrr.

Kapten röd gick inte på förns vid 23, så innan dess spelade Parham & VIC , Steget och labyrint och så fanns två dj:s på plats som höll stämmningen igång.

Vi chillade mest runt och drack drycker av flera olika slag, tills labyrint gick på för då tryckte vi oss fram en bit så vi stod typ 2 meter från staketet, och där förblev vi tills kapteeeeeneeeeeeeeeeeen gick på






Han spelade runt två timmar och det var verkligen enormt jäkla bra! 
Han är en riktigt grym live-artist, han har sånt scenspråk och jaa.. kung!

Han plockade upp flera stycken av sina vänner inom branschen när konserten började gå mot sitt slut så när sista låten las ( 
Kapten Röd – Trasig såklart ) så stod serengeti, general knas, jeepstarrr och massa fler som jag inte orkar komma på nu och gungade på scen, skitfett :) 




självklart accompanjerades hela skiten av ribbit boom band, med hofmästarn, partillo mfl.




En gaaaaaaaaaaaalet god kebabrulle
intagen med utsikt över majorna fick avsluta kvällen, sov sedan som en stock till klockan kvart i 10 

då jag fick kasta mig upp, svettig och osminkad eftersom vi skulle checka ut senast 10 av nån dum jävla anledning...



Under dagen har vi bara lunkat runt på göteborgs soliga gator och i dess affärer
, lapat glass och helt enkelt allmänt glidit

En 4 timmars bussresa senare sitter jag återigen på mitt rum med en nöjt leende på läpparna.



Nu ska jag skutta ner och duscha , äta och sen ska jag åka till hallsberg och mysa uppe på ett tak!

Hinner nog slänga upp en bild på min nya tröja innan jag drar också, för den är verkligen jättefin. sådeså








HIHI mycket text och få bilder, men mina trogna läsare är bra på sånt så det gör inget.

Ha det bra loveeerzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar