lördag 9 juli 2011

konstigt, wtf han är Kungen

Två favoriter från sagoland!



Timbuktu – Ord och flera visor (feat. Albin Gromer)

Fast jag vet var hjärtat sitter har jag svårt o connecta med
Kanske är jag någon form av känslodyslektiker
I grovt behov av nån sorts själavårdstekniker
Jag flyr från våra issues och vissa problem
Som att jag sitter med en fjäder o vill rista i sten
För jag ska kasta mej ut och blotta halsen
Jag tänker fanimej inte missa chansen
För många tillfällen jag missat hela målet
Hur många fraser meningar ska det gå åt det
Det e ord och flera visor när jag försöker nå dej
Men det e jag som ej förstår
Kanske e kärlek en barnlek en match utan halvlek
Som ceremoniellt river ut hjärtat som en aztek.
Nu pumpar det i handen e det slumpen e det mannen
E det fumlandet i natten på den sjunkande fregatten

Eller har jag min hjärna på ljudlös som min lur
O fått nån sorts skruvlös och gått i tu
Jag vet ju att mitt liv är summan av vad som skett

Ord är bara ord o alltid använder jag många
Ord o flera visor lätt att säja det i sången


Men du får mej att se på mej väldigt mycket naknare
O världen med dej i den är väldigt mycket vaknare
Vill inte vara distanserade distraherad inte mera
Eller isolera mitt hjärta ska fritt vibrera
Så tack för tålamodet o jag lovar o va verkligare
O jag lovar detta verkligen






Timbuktu – Allt grönt



Vi rullar maximalt
För vem vet hur länge känslan är kvar
Det e en vacker dag
En sån som får dig å längta tillbaks
Så det är knappt att jag
Minns kasst allting var
Nu när allt e grönt
Nu när allting är grönt
Verkar det som att det som hände förut
Bara var en dröm,
Ja så lätt man har glömt hur de
Alldeles nyss verkade va kört
Nu när allt e grönt
Du vet när allting går bra å dagen e klar och livet e som bubbelvin
Du känner dig smart å vaken å glad å framför dig är kusten fri
Å bekymmer är lätta å bära å världen känns som de går dubbeltid
Ja det bästa är nära men ändå fattas det en liten pusselbit
Men jag ser inga bekymmer bara sol å ljusa minnen
Alltid vatten under bron men stilla floder i mitt sinne
Å mina sorger verkar fått egna vingar
Har flytt sin kos, så alla livets tyngder tar jag med redigt mod
Om varje dag var som denna
Skulle jag vilja, leva i tusen år



WOOOOOOOOOOOAA MICKET TEEEXT SOM NI INTE KOMMER LÄSAAA
men wtf, you loss. det är poesi.

NU ska jag sova, godnatt älsklingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar