torsdag 26 augusti 2010

Okej, då kör vi med det nya lilla temat, skönhet!
Dagens ämne är
LOTIONS
About : Lotion är det engelska ordet för kräm, det finns massor av märken och olika produkter anpassade till olika delar av kroppen. Tex, ben & armar,läppar, ansikte, händer, fötter osv.
Det finns även bodybutter, en fetare version som man kan använda överallt förutom i ansiktet.
Regelbundet användande av lotion gör att du får en mjukare och lenare hud.

TIPSET är att ta för vana att smörja sig med allehanda krämer efter att man har duschat eftersom huden bäst tar upp fukten då.
MYTEN är att kroppen blir beronde av tex läppbalsam. Det är snarare än själv som blir beronde av känslan att ha mjuka läppar....

Hursomhelst, här kommer några av de produkter jag använder just nu.


Först ut är min favorit ansiktskräm! Den är från apoliva och är relativt billig, runt 80 kronan tror jag.
Rejält fräsh kräm som går rakt in i huden och lämnar den fräsh och len, inget kladd och skit, plus att den luktar gott och räcker länge :)



the bodyshop är en stark rekommendation om du vill ha bra hudvårdsprodukter!
jag har haft både en och två och tre bodybutters därifrån och jag älskar dem.
Den på bilden har doften "moringa" och är någon slags blomma, den har jag både på stor (200 ml), liten (50 ml) och duschkräm :) men det finns massor med dofter!
160:- kan se dyrt ut men det är 200 ml och det är verkligen kvalité!



sommarens ben/arm-lotion! Gotta love it.
Min är på 400 ml och kostade typ 40 kr! visserligen var det rea men grymtbrapris-varning däär.
Här snackar vi fräshhet på burk, det är mest doften jag vill åt, plus att den är sval och skön, allt man vill ha av en sommarlotion! :)

Denna använder jag när sommaren går mot sitt slut men man inte vill förlora all färg!
Det är en blandning av bus och vanlig lotion, det passar mig bra :)
Jag använder nämligen inte brun-utan-sol produkter för jag tycker man ofta får sån läskig ton och det blir ofta spräckligt och skit :l
så jag går halfway med denna ACO produkt från apoteket,priset ligger nog också nånstans mellan 80-100 kronor och det är lätt värt!
man får en diskret men ändå märkbar brun ton utan kladd och illaluktande b.u.s-produkter, ett stort plus är att den inte alls luktar illa! den luktar helt okej :)

Här har vi då en radda läppbalsam från The Bodyshop, och det är det bästa du kan ha!
Köp bara säger jag! ! !
De här vet jag inte vad de kostar,jag har fåttm itt enda och sendess har jag inte behövt köpa,men jag skulle säga sådär på rak arm att dom kanske går på 120 :-
Helt klart värt! jag fick mitt i april FÖRRA ÅRET och det är inte slut än!
visserligen var det borttappat under en period men det hör inte hit.
Drygare läppbalsam får du leta efter...
10 ml paradis rymms i de här små burkarna och de finns (som ni ser) i massor av smaker/lukter haha.
Dom är okletiga och har en grymt skön konsistens och ger omedelbar effekt!
KÖP

och då ,sist men inte minst mitt älskade ullared-fynd ( FEMTIO SMÅ SPÄNN!)
en löst krämig bodylotion med kraftig kokos-doft, icke att rekommenderas för folk som inte gillar kokos (minmamma) men starkt rekommenderad till alla andra!




Min första varning till er med all annan hud än typ gollum ( onormalt torr) är denna ansiktskräm, EUCERIN
fet som grädde, går adlrig in i huden, luktar konstigt och har oskön konsistens.
jag brukar gilla apotekets produkter men här slog dom slint.
ska nog använda min nyöppnade burk till typ nattkräm i vinter,torka upp sanden i sahara,fucking FOTKRÄM, eller nåt.

mitt andra beware är detta! om det inte syns är det en OPARFYMERAD hudkräm, också från apoteket som mor min inhandlade i hast för att ha nåt till sina ben eller nåt.
KÖP INTE INTE INTE INTE om ni inte vill gå runt och lukta konstigt fast inget och se ut som den nakna målaren!
okej, ni som inte prövat att smörja er med den här krämen förstår mig inte, men det är som att smörja sig med typ tandkräm.
så mycket/snabbt sjunker den in i huden och så mjuk och len blir man efterråt.
plus att den verkligen luktar jättekonstigt.
oparfymerat, my ass.


Okej ,det var allt för den här gången!
Hoppas ni orkade läsa allt och följer några av mina rekommendationer iaf! :)
Ha det bra, puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar