fredag 13 augusti 2010

Efter att ha raidat kylskåpet och tvättat bort de sista blåbärs-resterna ur mitt ansikte känns världen lite ljusare.
Dock har jag mycket skrubbande,plockande,rakande,tvättande,borstande och smörjande kvar innan jag blir mig själv igen. Men det var som man säger, totally worth it.
För er stackars utomstående, ovetande ska jag berätta lite grann om de två senaste dagarnas äventyr.
(bilder kommer senare, när jag fått lite mer koll på läget)
men hursomhelst.

Flickorna Amanda och Lisa var ute på en rask promenad för att förbränna äpplena och päronen de ätit under dagen och nojade lite över den futtiga veckan av sommarlov de hade kvar. Just i det ögonblicket skickade Gud en brilliant idé till de båda flickomrna.
Idén var.
ÅRHUNDRANDETS CAMPING
(också kallat, camp awsome)
så flickorna beslöt sig för att lyda och spinna vidare på de lysande idén.
Det slutade med att sju stycken ungdomar cirkus och en mamma åkte ut till tripphult onsdag kväll och slog upp en sex-manna tält, modern lämnade ungdomarna och inte långt efter kom ett spöregn utan dess like.
Dock lyckades de erfarna, vildmarksvana överlevarna lösa allt på det bästa möjliga sätt och kunde snart njuta av kvällen i varandras goda sällskap och med händerna flottiga av chips.
I ett och halvt dygn bodde så Amanda,Jag och Niklas i skogen och levde på vad moder natur ( och våra egna mödrar ) gav oss.
Mindre enträgna överlevare såsom Hövding SneTå, Ida,Ella,Walle,Lollo,Emmi, Matilda,Julia, Emil och Henrik kom och gick , några spenderade en natt men de flesta bidrog mest med sitt trevliga sällskap och en och annan godispåse.

Elden brann och vi sprang runt barfota,kissade och åt blåbär om vartannat
andra ord än CAMP AWSOME är egentligen överflödiga men nu har ni fått en bild av det hela.
bilder kommer senare, nu ska jag våldtäktsduscha
puss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar