lördag 25 december 2010

om mig

Okej, borde kanske äntligen dra igång med den där jäkla listan som jag lovade att göra för ett par månader sen...  

Om jag inte minns fel så började den med att jag skulle presentera mig själv.
Jag har ju en presentation i fliken däruppe
och den tycker jag säger det mesta, men jag kan väl låtsas som att inte den finns och göra en liten mindre preciserad presentation här då :)

BASIC BORING S**T  : 
( men som är kul för lilla egoistiska mig att fylla i, och nu vill ju listan det också)


1 Fullständigt namn: Lisa Maria Blückert
 2 Ålder: 16, 17 i april
J
 3 Vart bor du:  Vretstorp
 4 Bor tillsammans med: mamma o pappa, 2 systrar
 5 Husdjur: Inte längre, haft en kanin
 6 När är du född: 18 april 1994
 7 Klass: SP1EU!
8  Har du pojk-/flickvän: nej
Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det: emil eriksson ” Jo jag vet :/ Aja, nån annan gång då! (:”

FAVORIT: 
10 Film: Forest Guuump. Bla.
11 Låt: Byter varje dag typ. Men … just nu är det fan ”Glam” med Christina Aguilera!
12 Mat: Thai
13 Dryck: Julmust, verkligen så jävla gott. Annars så dricker jag kopiöst med te.
14 Tv-serie:  how i met your mother!
15 Stad:  LONDON
16 Land:  Har tyvär inte varit runt så mkt :l men england eller sverige haha
J
17 Ämne i skolan: Eum. Samhäll är ganska nice
18 Tv program: Ung och bortskämd haha!
19 Hund eller katt: Båda slemmar. Men katt?
20 Ut och festa eller hemma och mysa: Båda, nästan hellre mysa :]
21 Har du svart hår eller blondt:: Brun/blont
22 Har du blåa ögon eller bruna: Grön/gula eller nåtsånt.





Om jag skulle beskriva mig själv med egna ord, så skulle jag säga att jag är en jäkligt glad person.
Mycket små saker kan göra mig glad och jag har oftast en positiv syn på det mesta, måste jag få säga.
(NATURLIGTVIS finns det dagar som är undantag, är väl ingen wonderwoman helller...)

För det mesta är jag liksom. sprallig?  Det brukar mor min säga iallefall haha ..
Jag har alltid musik omkring mig och jag sjunger, dansar och hoppar fram.
Tar det mesta med en klackspark och har helt enkelt massa energi.
Även när detmesta är förjäkligt, jag är kissnödig och hungrig och trött osv, räcker det med en kram för att få mig glad igen :)


Sen finns det liksom en annan sida av mig, som går igång på filosofi och religionsåsikter osv.
Som älskar låtar med komplexa texter och gillar att dra ut o springa bara för att få vara ifred med mina tankar.
Den personen står nog för min magkänsla och allt eftertänkande haha :)
Typ 90% av mina handlingar är eftertänkta och känns helträtt, jag är inte personen som gör saker utan att diskutera det med min hjärna och mage om man säger så.
Denna person tar ner mig på jorden när jag är uppe bland molnen och snurrar.


Så mitt vardagsjag är en blandning av dessa två, något övervägande den första typen skulle jag nog säga..
Eum. mer då.

Jag är väldigt aktiv och blir lätt uttråkad, det går sällan en helg utan att jag åker iväg o träffar mina underbara vänner och om jag är hemma två dagar i rad typ, så får jag psykbryt (  vi som läser min blogg vet ).
Aktiv på motionsfronten skulle jag däremot inte kalla mig..
Jag har spelat fotboll i några år men nyligen slutat, sen har jag även dansat i några år ( dock hoppat mellan olika kurser så jag har inte kommit särskilt långt på nån).
Springer då o då , sen går jag på damgympa.. Men somsagt, inte så fruktansvärt aktiv haha x)

Det var den ljusa sidan av månen så att säga, tänkte dela med mig av mina sämre sidor, så ni får ett helhetsintryck som stämmer någorlunda ;)

Mina (större) svagheter :
... Baseras alla på detta :
 att jag är så jäkla konflikträdd så det inte är sant.
Jag har aldrig grälat med mina föräldrar, mina vänner eller nån, sådär stått o skrikit på varandra, inte ens sagt nåt taskigt till nån face-to-face.
 jag törs inte sånt.

Jo föresten, en gång när jag typ fem år och var skitarg på mamma så stod jag längst upp i trappen och skrek
 ( hon stod på nedervåningen)
" DU ÄR DUM!!"

och det är det närmsta jag har kommit en fight.


Det medför ju massa annat skit

*att jag inte törs säga ifrån
*att jag inte törs vara alltför seriös med folk
*att jag inte kan skrika ut mina känslor.
Jag blir förfan inte ens arg

Inte för att jag har så många skriknödiga känslor, det är ju skönt iofs.
Men ändå, det skulle vara gött att kunna bara vara råförbannad och skrika lite!

Sen en till sak,är att jag är så jävla lat ahahah :D
Jag sätter gärna upp mål, som att gå upp tidigt, äta nyttigt och ut o springa.
Sen kommer verkligheten , tar tar i mig, sparkar ut "nyttiga lisa" med arslet först, lägger sig tillrätta i soffan och njuter.
Så är det väl för dom flesta, men det är väl nåt jag skulle vilja ändra :)

Annars känner jag mig rättså klar, det blev en ganska personlig "inside" presentation skulle jag väl säga..
Men materiellt sätt är jag väl som dom flesta andra, så det är inte så intressant.
 Jag är en rätt vanlig jävel, lite unikare bara


Dag 01 – Presentera mig själv - check!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar