torsdag 30 december 2010

nytt år, så var det va?



skåla,fyyverkeria,parta,pussas.
löften.förväntningar.
 gott nytt år.


egentligen så tror jag inte på det här med nyårslöften. egentligen.
visst, det är ett nytt år, men vad är det som säger att det kommer bli sån jävla skillnad på det här året mot förra? 
varje år låter det så, "förra året var bara skit, nu börjar vi om!" och självklart är väl det en bra inställning, att man bara kan förbättras och satsa på ett bättre liv.
Men det är det här med att det ska vara precis då på det nya året. 
Om man vill satsa på att må bättre så kan man väl göra det när som helst? 
eller?
Jag har inga nyårslöften att tala om, men jag  har inspirerats av mayas  sätt att tänka ; att sätta upp stolpar som man vill kunna checka av , som man tycker ska förbättra ens nöjdhet med sig själv,ens livskvalité eller hur man nu vill tolka det.
Jag har inte gått in på djupet lika mycket som henne, men jag har ändå fått inspiration.

Min checklista inför 2011 ser ut såhär :

*lära mig byta däck - känns otroligt omanligt och ocoolt att inte kunna det, speciellt nu när jag ska börja brumma runt på vägarna
*lära mig 4 ackord på piano - är inspirerad av 4 chord song! vore kulatt kunna plinka fram nåt mer än "kalle johansson"
*lära mig stämma en gitarr -. behövs ingen kommentar. förutom att jag verkligen borde lära mig det.
*köpa highheeeeels . det har jag undvikt skitlänge nu, men 2011 ska jag skita i att jag ser ut som en bigmama och fokusera på att grabba tag i ett par riktigt snygga klackar ( och att man får så sjukt snygga ben)
*se timbuktu / promoe live :D - sumpade chansen förra året (eller två år sen) att se promoe, skall icke göras om.
Om nu timbuk får för sig att spela nånstans tänker jag inte skyla några medel för att åka dit och det lovar jag mig själv.
*Lära mig nåt fränt fotbollstrick, fs-style haha. Bara för att det är så kul, jag släpper inte kontakten med fotbollen och det vore kul att köra upp det i ansiktet på en såndär självgod jävel till fotbollsspelare i min ålder.
* Närvara på ett lan ( och ev. förstå tjusningen med att skjuta huvuet av datagubbar) 
För att ha något att skryta med :]
*Inte noja över mig själv så mycket. Visst jag vill ha en slamming body och alltid se fräsch ut, men det finns prioriteringar ( tänker närmast på mjuka kuddar och kakor) 
* SKAFFA ETT JOBB! plus ett välbetaldare (?) sommarjobb . Enkla anledningar, vill ha pengar och det är bra att få in foten i tid ;)

*Övningsköra! inte så mycket ett löfte som en självklarhet..
*Förbättra mitt gitarrspelande hehhee. Inte mycket kommentarer där, det är råcoolt och råkul. Så vafan.
EDIT : pappa fick mig att lova att sluta lägga dvd:er och skivor i fel fodral, så nu är det också ett löfte! 

och visst, allt kanske inte kommer hända. och visst, allt är inte livsviktigt (tänker då mest på lan-punkten)
Men det vore kul, allt skulle bli upplevelser och jag skulle bli nöjd med mig själv och ju enklare grejer det är, desto lättare är det ju att pricka av dem hihi :D 
Imorgon kommer jag inte att ha någon tid att blogga, så ja.

ni får ha ett  
RIKTIGT JÄVLA GOTT  NYTT ÅR 
puss på mina i år ( sen i maj, skapade ju inte bloggen förens då ) 3 610 läsare! hahah 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar