torsdag 3 mars 2011

tjoho

kvickkk update  :

blogspot funkar fortfarande inte

jag tror jag har brytit tån
 

jag har äntligen fått mina älskade kolabollar <3

jag har laddat upp med fyra koppar kaffe och en muffin inför en tre timmars sittning.

typ nationella i svenska, vi ska skriva en uppsats.

Jag är inte direkt nervös, det får gå som det går, det gör det oftast...

Jag har två nya älsklingslåtar som jag spelar om och om igen :

Nu har jag rensat ur, nu spelar ingenting nån roll
Nu kan det blåsa vart det vill, för nu är allt tillbaks på noll
Och här kan allting börja om, nu kan jag se vad jag förträngt
Nu ska jag passa mig för dom, som aldrig gjort som dom har tänkt
För jag vill aldrig bli en sån, så har jag lärt mig det igen
Det kanske passar nån, men inte mig och inte än"

Varje stund, var minut, var sekund
Samma konstiga beslut 
Det blir fel, slår bakut, allt går snett
men det tar aldrig riktigt slut
Jag säger vad jag vill, skit samma om nån skräms
om det blir pinsamt för en del, så är det ändå dom som skäms
Jag har gjort fel ibland, jag vet, men ingen mening att ge opp
Jag tror det bor en liten hjälte i varenda liten flopp
Och jag vill hellre bli en sån, så har jag lärt mig det igen
för det finns nåt bra och stort i alla om och alla men"
Kapten Röd – Elden
Elden, alla ni som kämpar SALUT, låt inte glöden dö ut.

för jag menar elden, o alla opolitiker som inte håller vad dom lovat och som alltid sviker.

Elden, bara kärleken väcker den.



Vi kallar honom opolitikern på maskeraden som flyr när vardan har blivit miserabel

Han lever inte här han lever i en fabel.

han sprider inte elden överhuvud taget.

men de e en ny tid nu det är en ny dager.

Jorden stormar o då stiger havet

För det finns ingen tid att vänta in mirakel

så när chansen kommer måste vi ta den.

Du sprider elden o du vill ju ha den

om du står vid bandet eller barikaden

Elda på och bara fånga dagen.

och låt kärleken bli ditt svavel.

så jävlajävlajävla bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar