söndag 17 april 2011

ett förlorat ögonblick som blivit stulet någonstans

äter mig proppmätt på ett andetag, känn vad jag skriver
målar porträtt av samvetskval med min pensel av tvivel
kännslorna svider, människorna lider för tårar som fällts




grabben jag står och penslar samman en låt om ängslan
så vackert att när jag spelar den gråter änglar
så vem är det som håller sin fågel fängslad?
hellre famla fram genom unga år
än att samla damm som någon gammal man utan andra chans



 byta fast det är det gamla tider och platser
jag dansar omkring i natten
och halsar på livets vatten
jag bara puffar på samma pipa och gastar
med tankar skrivna på papper
som andra viker och kastar

så får jag bjuda upp till dans
en förbjuden romans
ett förlorat ögonblick som blivit stulet någonstans
med huvudet på skaft
så nu är det dags alias salt
för pennan vid min sida som en brud på min arm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar