torsdag 25 november 2010

musikblogg...?

Kanske det! :D

..hade inte ens tänkt på det förut, jo lite kanske men inte direkt, att denna blogg innehåller väldigt mycket musik!
Har hört det från både ett,två och tre håll och jag tycker det är skitkul när folk säger att dom går in och kollar om dom inte har nåt att lyssna på osv. 
Det är ju naturligt att det har blivit såhär eftersom liksom, musik verkligen är en såpass stor del av mitt liv och jag gillar att "sprida" det jag själv lyssnar på, så jag tänker fortsätta och om det är nån som klagar får dom gärna läsa en annan blogg ;)
Funderade på att installera en ipod, så jag kan lägga in lite låtar som går i bakrunden men det känns lite drygt för om man lyssnar på sin egen musik och går in på min blogg och då startar den... men ja kanske på försök, vad tycks?.

Hursomhelst, nytt i musikvärlden skulle väl vara paramores nya låtsläpp, playing god .

 Den fanns med på en deluxeutgåva av skivan Brand New Eyes, som inte direkt är ny, som jag laddade ner så jag har hört den förut men nu finns den på spotify!
Paramore – Playing God





Robyn har även släppt ett album som endast heter Body Talk ( inga pt.1 eller pt.2) med låtar från hennes två senaste album, plus några nytillskott såsom
Robyn – Time Machine
Robyn – Call Your Girlfriend
Robyn – Get Myself Together
Robyn – Stars 4-Ever


hoppas på att det kommer en delux senare, med lite akustiska versioner eftersom jag gillar dom mycket mer, men i gotta give it to her, tjejen är grym :)


Det var det jag hade att komma med för tillfället, är lite handikappad eftersom INTE INTERNET VILL LEVA så varken spotify ,piratebay, youtube eller msn fungerar som det ska. 
(får väl be till dileva att jag får upp det här inlägget över huvudtaget.. )


Kan berätta lite annat intressant fakta sålänge..
Idag skulle jag : plugga och städa!: )
Idag har jag : Ätit (oboy, parisevåffla, två mackor och en kaka), sovit & satt mig vid facebook och klagat och tyckt synd om mig för jag mår illa.
Börjar bra, men vafan, jag har hela livet på mig att bättra mig .




slutligen, ett citat från en miiicket fin sång vid namn "the past" av min pes chris drew som jag tycker passar i dessa mörka dagar och min längtan till bekymmersfria sommarkvällar.




"We used to laugh. Cause we didn't give a damn"





puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar